Uncategorized

bokflykt

Efter en jävla dag på jobbet är det skönt fly verkligheten ett tag.
Ibland använder jag böcker så. Som en flykt. Divergent av Veronica Roth är min bästa flyktbok just nu. Den är en riktig action med hjärta och dyster framtidsvision. (dystropi) Inte ett uns likt mitt vanliga liv.
Nå vad är då mitt vardagsliv??
35 årig fritidspedagog, med man och barn. Pendlar 30 min enkel väg varje dag. Vilket ger mig en timme av avkoppling innan jag kommer hem till middagsstök.

image

Nå tillbaka till boken. De har så klart gjort film av den och jag har verkligt sett fram emot att se den. Jag hade till och med lyckats peppa en kompis följa med på premiären. Bara för att inse att premiär i USA inte betyder att den går upp här i min hemstad. Hit kommer den först 30/4.
Under tiden roar jag mig med att lyssna om alla tre delarna på engelska.

10 thoughts on “bokflykt

  1. Håller helt med om att böcker kan vara den perfekt flykten från verkligheten ibland. Går väldigt mycket i vågor för mig hur mycket jag läser samt vad jag läser.
    Vi arbetar båda 2 inom världens bästa yrke insåg jag när jag läste. Jag är också fritidspedagog.

  2. Böcker är en underbar verklighetsflytt. Som författare har jag nöjet av att leva i böckernas värld 24 timmar om dygnet 🙂
    Tycker också mycket om Veronica Roths böcker. Blir mycket glad när du berättar att de ska bli film. Älskar fotot du har lagt in, är det från filmen?
    Ha det gott!
    Kram Kim
    #kommentera100
    #blogg52

    1. Lyx. Vad förslags böcker skriver du? Fotot har jag lånat från Facebook det finns en sida om böckerna där. Jag tycker väldigt mycket om det. Oftast ger inte filmer rättvisa till böcker.

      1. Ja, det är verkligen lyx, och hårt arbete också. Men jag njuter! Har du länk till fb-sidan? Här är en länk till alla mina böcker: http://kimselius.se/hem/bockerna/index.html snart 30 stycken 🙂
        Nej, det är nog så, därför är det bra att ha läst böckerna först, ibland förstår man filmerna bättre då 🙂
        Kram Kim

  3. Ett annat sätt att se på bokflykt är i Changing Planes av Ursula K LeGuin. Hon skriver om elände resa från flygplats till flygplats, men hur resenären med lite tur kan hitta rätt hörn för att vända för att komma till en helt annan värld. Det är en metafor för att läsa en bok – det är också en fantasi för att hon beskriver världarna hon besöker.

Kommentera

