Uncategorized

jobb jobb

Jag jobbar som fritidspedagog. Året runt. Ingen annan yrkesgrupp på mitt jobb går in och täcker upp om vi har mindre än tio barn. Jag har aldrig frågat nån om de inte kan göra mitt jobb, de är ju lika där och under tio barn fixar alla att ta hand om. Herre gud! Plätt lätt och förresten vilket slöseri med resurser, när det finns andra vuxna i huset. Sätt in en vikarie för mig om jag ska vara ledig? Nänä.
? Tycker ni det låter lustigt? Skulle ni gå med på att era barn blir omhändertagna av ex lokvårdarna?
Men kökspersonalen verkar tycka att de är utbytningsbara. Den här karusellen har vi inför varje sommar och jullov. Jag blir så irriterad. Det är en sån onödig konflikt. I år bad vi får rektor ta tag i det plus att vi gav köket förslaget att äta under tider de jobbar. För grejen är den att under sommarn är det en anställd som jobbar 75% vilket innebär att vi kommer käka frukost 8:00 och mellis kring 13:15. Vi har kompromissat och försökt lösa problemen. Vår rektor sköt snabbt och raskt tillbaka problemet på vårt bord. Så nu sitter vi här igen och är smått irriterade på varandra.
Jag blir bara matt.

4 thoughts on “jobb jobb

  1. Så trist. Sommaren och ledigheten ska ju vara en tid att glädjas åt, då måste det finnas tillräckligt med folk för att inte de som arbetar ska gå på knäna.

Kommentera

