Uncategorized

Mygg och kameler

De säger att man inte ska sila mygg och svälja kameler. Men just i kväll hade jag gärna haft en myggsil. Eller nåt. Det går inte sova alls! Idioti. Jag börjar förstå varför svalorna promt skulle flyga in. De förstod att här finns käk i form av mygg i mängd.
Ja ja. Blogginläggen brukar ju oftast handla om böcker och så även detta. Men jag var bara tvungen svära över insektsinvasionen.
Jag har för första gången bokat mig på en bok på bokaffärn. Det är sant! Det är sista delen i en serie och den finns inte på bibblo. Den finns inte på svenska heller så att. Idag lade jag äntligen händerna på city of heavenly fire. Jag har inte börjat läsa än men till helgen. Det var en riktigt härlig tegelsten till bok. Happy happy Joy Joy

8 thoughts on “Mygg och kameler

    1. Kameler bits inte, kameler syns och de går fösa ut genom dörren för att sedan låsa den. Fast tänk om de bitits och de är nog inte lätr att slå ihjäl

  1. Ha ha ja visst är det otroligt att ett sådant litet djur ändå märks så mycket. Kan vara bra att komma ihåg de gånger man känner sig liten.

    1. Det var ett barnprogram när jag var liten om varför djur var som de var. Varför elefanten hade snabel. Då var det en förklaring om myggan. Att hon hade dåligt samvete och behövde berätta om det dåliga hon gjort

  2. There was once a lady who swallowed a camel…
    What a mammel – she swallowed a camel!
    She swallowed the camel to catch the horse,
    swallowed the horse to catch the cow
    swallowed the cow to catch the dog
    swallowed the dog to catch the cat
    swallowed the cat to catch the rat
    swallowed the rat to catch the spider
    that wriggled and jiggled and tickled inside her.
    She swallowed the spider to catch the midge…
    The midge was an accident.
    🙂

    Happy reading.

Kommentera

