Uncategorized

En egenskriven bok?

Ibland när jag läser tidningen fastnar jag för rubriker. Det händer de mest underliga saker ute i världen. Som ”Delfiner på besök utanför Bohuslän” ”Kvinnors skratt-hämnd…” ”Flera jättehål i Sibirien”

Min fantasi går igång på de här rubrikerna. Vad hade delfinerna med sig för packning? Gillade de Bohuslän? Kom de för att spela tennis månne? Kanske hette nån av dem Dennis? Ni vet han som är en mästare på tennis? Vilken rolig barnbok det hade kunnat bli.

Sen då? En skratt hämnd??? Å jag hade velat vara med, mystiken tätnar. Ligger det ett brott bakom? Är det misshandlade kvinnor som gör upp med de skrattretande låga domarna i våldtäktsbrott som tar lagen i egna händer. De står utan för förövarens dörr tysta i svarta huvor och väntar. En bil stannar, fotsteg och sen börjar en av kvinnorna fnittra och de andra stämmer in. Mannen stannar upp…

Jättehål? Ooo, jag vet ett experiment som gått snett, ett arv från sovjet och KGB. Eller utomjordingar? Som legat slumrande i tusentals år, ni vet lite som i världarnas krig.

Tyvärr håller inte min fantasi för en hel roman men en liten kittling och morgonen eller rent av dagen blir så mycket roligare. Jag kan fundera hela dagen på de där hålen. En del är skrämmande lika böcker/filmer som redan finns. Det är märkligt. Kanske finns det fler än jag som funderar stå här.

2 thoughts on “En egenskriven bok?

Kommentera

