Uncategorized

ingen att skriva om

jag läser och läser. Men inget över till att skriva om. Dottern läser oxå. Hon har precis knäckt koden och ljudar ut alla ord hon ser. ibland är det gulligt, ibland inte lika kul.

Jag läser Under kupolen av Stephen King, den går oxå som tvserie på femman men jag tänker inte gå i fällan igen. Böcker är bättre som böcker. Sen är sändningstiden 22:00, aaaalldeles gör sent för mig och min man vill heller inte se den. Så nu läser jag den istället mycket bättre. Vad tycker jag om den? Mjo, det är lite läskiga karaktärer som dyker fram i en små stad som blivit avskuren från omvärlden. Jag både gillar den och ogillar den. Ibland kryper det lite i mig av obehag. Tur som väl är har jag en fantasy som jag varvar med.

En rysk författare. Sergej Lukjanenko. Nattpatrullen I den boken har mörker och ljus ingått ett avtal för att hålla balansen mellan sig. Det finns två instanser som upprätthåller ordningen nattpatrullen och dagpatrullen.

Sen har jag lyckats läsa en dystopi till, förstås, Den femte vågen, heter den. Väldigt bra bok om hur en attack från utomjordingar skulle te sig i verkligheten. Jag skriver inget mer.

Nu har jag äntligen börjat om att jobba efter semestern, vilket ger mig mer regelbunden tid till ljudböcker. Game of thrones tar sig.

Nog för idag

Kommentera

