Uncategorized

Massor att skriva om.

Jag gav upp fantasyboken. Nattpatrullen blev idag tillbaka lämnad på bibblo. Efter att ha läst mer än halva och det där suget aldrig infann sig. Det var ingen sträckläsarbok, eller bladvändare om ni heller använder det uttrycket. Lamt beskrivna huvudpersoner och trist intrig. Dessutom hade huvud personen Anton vissa likheter med vår köksa Daniel. Vilket inte var roligt, eftersom han är en fyrkantig och inrutad paragraf ryttare som dessutom ALDRIG slutar prata. Personen i boken var inte sån alls men när väl associationen var fast i mot huvud var det kört. Typiskt.
Under kupolen är lika bra än. Game of thrones lika så.
Sen har jag lånat två böcker idag på bibblo, Mannen under trappan och Legend ( inte den nya utan den gamla som filmen I am legend bygger på) De är två böckerna har det gemensamt att det gjorts film eller TV av dom. Eller vänta alla böcker jag läser/lyssnar på nu har det  gemensamt. Märkligt mycket märkligt.
Dottern har läst klart sina sex böcker och lämnade stolt tillbaka dem till bibblo. Biblotikarien frågade lite om vilka böcker dottern gillar så de kan ge henne en som passar. Så nu snart får hon en av Piteå stadsbibliotek. Bra jobbat där.
Nu te och TV

2 thoughts on “Massor att skriva om.

  1. Böcker som inte är perfekta tycker jag bäst om för det är dem man kan lära sig något av. Det känns som om det jag läser i dem, det som inte är så perfekt, det har jag själv också lyckats åstadkomma någonstans. De blir som en spegel, för att kunna förbättra sitt eget skrivande.

    1. Det mesta går lära sig något av. Men ibland vill alla fall jag bara låta mig underhållas. När jag var yngre hade jag ett inre tvång att läsa färdigt alla böcker jag började med, så det är befriande att lämna tillbaka utan att ha läst klart.

Kommentera

