Blogg52

Det är en evighetsbok

image

Vi läser och läser och börjar närma oss slutet. Den är spännande och bra men oj så lång. Vi har dessutom fått reda på att det finns en del två. Kampen om WondLa vilket både känns bra och inte bra. Det är skönt att komma till avslut oxå.

Jag själv läser Janet Frame Mot ännu en sommar. En bra bok, en fin bok. Det känns lite ovant att läsa en bok som kräver lite mer av mig som läsare igen. Ovant men skönt med lite motstånd. Jag tycker om författarens beskrivningar av huvudpersonens känslor. Det handlar om en skygg författare som liksom glömt hur man umgås med folk. Jag fullkomligt älskar hennes beskrivning av hur bekvämt det kan bli på en lite längre tågresa. Man sitter där, på tåget och tittar ut genom fönstret. Helt plötsligt vill nån prata och hur avbryter man ett sånt samtal på ett snyggt sätt? Nä, det gör man inte utan då är man fast i kallpratet.
Jag vet inget alls om författaren eller boken, jag har köpt den när bibblo haft utrensning. Dess omslag är lite likt en av Margareth atwoods (?) böcker kanske onyx och crake så jag tror det var därför den fick följa hem. Det är ruskigt länge sen, men en del böcker blir bara liggande… Nu hade jag tomt hemma och då kom den till pass och tur var väl det.

Kommentera

