Blogg52

sagor på jobbet

Nu ligger jag i startgroparna för operation storybird. Imorgon har jag tjyvat lite extra planeringstid för att göra bakom arbetet. Skapa ett konto var till eleverna. Kolla upp om vi har möjlighet göra en introduktion via kanonen. Styra upp hur jag visar för barnen hur man använder det. Hoppas det går bra. Det ska bli roligt få dela deras texter med föräldrar och andra som är intresserade.
Lite nervös är jag allt.

Och så har jag funnit ett nytt verktyg som hjälper mig skaffa ett inre lugn. Jag syr laptäcken. Plättlätt, raksöm och klippa och det behövs inte planeras så noga. Här är mitt senaste alster
image

2 thoughts on “sagor på jobbet

  1. Storybird. Så vackert det låter! Liksom lapptäcket, jag har provat ett par gånger och det är inte så lätt som man tror att få allt rakt och slätt som du lyckats med.

    1. Det kommer bli roligt. Jag har fixat och provat lite idag och jag lovar att skriva hur det gick nästa vecka. Då har barnen med testat. Vad det gäller lapptäcket är det inte riktigt färdigt. Därför är det så slätt

Kommentera

