Uncategorized

syflugan

Jag har blivit biten av syflugan. Den bet mig hårt. Nästa projekt ska bli att sy en kjol till mig själv. Jag har tyg och mönster. Till helgen tutar jag och kör.
Här är lite bilder från mitt senaste projekt.

image

image

Jag har gjort enligt konstens alla regler. Om än jag slarvat med själva kviltningen. Det hade inte märkts om jag valt en tråd som gått ton i ton med tyget men nej, jag valde en spexig röd, lite glansig tråd.
Den var jag för lat för att sprätta…
Nått som jag däremot är väldigt nöjd med är kantbandet. Jag har klippt det ur befintligt tyg och handsytt det. Tre meter, inte illa för en som aldrig sytt snyggt för hand. Woop woop 😁

Kommentera

