Uncategorized

Bokbekymmer

Jag har länge suktat efter en bok. Såg den först på Luleå sci-fi bokhandel men blev snål. Den finns än så länge bara som inbunden och kostar över 200. Boken heter Ull och handlar om världen efter katastrofen. Kanske inte så oväntat, du kan kalla mig insnöad.
Hur som helst, jag slö sökte på storytel och förväntade mig inga träffar. Sci-fi brukar inte vara över representerat. Fast nu verkar det fått ett uppsving efter hungerspelen. Vilket är skoj.
Jag hittade hela triologin där visserligen på engelska men det är okej.
Sen kan man fundera på om boken verkligt ska klassas som sci-fi? För mig är definitionen att det ska vara framtid och att det ska finnas nymodigheter vad det gäller teknologi…

Kommentera

