Blogg52

Ett återupptagande

Fyllechafför? Bengt frågade om jag kunde tänka mig köra hem från vår årliga sommarfest i Skellefteå. Jag var tveksam, Bengt och jag övningskörde tillsammans när jag tog kortet och köra honom på fyllan är si så där roligt. Han frågade snällt och jag är en sucker för folk som frågar snällt. Jag har överhuvudtaget svårt säga nej. Nå det här hör väl egentligen inte till saken. Jag svarade att jag kunde köra om jag fick lov att höra färdigt på boken jag lyssnade på. Fick jag inte lyssna kunde jag inte lova att jag skulle hålla mig vaken. Boken jag lyssnade på tog slut så vi började på en ny tillsammans. Midvinterköld. Skellefteå – Rosvik tar inte mer än 1 timme boken är längre än så så vi fortsätter lyssna morgonen där på. Det blev till en vana, Vera framför teven och vi i köket med kaffet. Kvällslyssnade var däremot ingen hit. Så fort vi slog på boken somnade jag. Gäsp, vår sovbok var nån Dan Brown. Vi hörde på två eller tre böcker sen rann det ut i sanden.

Nu i helgen återupptog vi lyssnandet. Först började vi med Fursten, den passar in i min lite lätt diktatoriska inställning till livet. Vi skojar om det på jobbet då jag gärna tar beslut och delar ut saker åt andra att göra. Den här boken är en klassiker och berättar hur man ska ta över ett rike och hur man ska behålla makten där. Vi hörde en morgon, jag kunde inte sitta still tillräckligt länge. Boken vi håller på med just nu är Stjärnklart av Lars Wilderäng. Författaren är noggrann och berättar ingående av alla detaljer kring allt möjligt men jag gillar den. Bengt inte lika mycket. Vi har kommit till kapitel 17. Den handlar om en krasch. Datorer havererar och hur mycket innehåller inte små minidatorer.

Inget mer läst. Nix pix hallonströssel

2 thoughts on “Ett återupptagande

  1. Ljudböcker och bil är en perfekt kombination. Jag försöker glömma det varje dag när jag kör till jobbet eftersom min CD spelare inte fungerar 🙂

Kommentera

