Blogg52

kod

Hej
Jag går en enkel workshop serie i programmering för skolan. Igår fick vi prova på HTML. Ganska tråkigt men lärorikt. Med mina elever på jobbet har jag testat att köra lite lättare blocky programmering. Vi använde den här plattformen http://www.code.org
9/12 blir nästa gång. Jag ska prata med min lärarkollega om jag kan ta en bit av hennes tid. Eller så kan jag köra med de fritidsbarn som vill och är intresserade. Det ska bli roligt.
Läsandet då? Jag läste klart cirkoli och var nöjd och glad. Idag var jag till bibblo och fixa lite nya ya böcker.
Dustlands av Moira Young
Kretsen av Maggie Stiefvater
Fallen ängel av Becca Fitzpatrick.
Jag är mest sugen på kretsen. Vi för väl se vilken av dem som är bäst. Tack för bibliotek annars hade fått välja bara en.

3 thoughts on “kod

  1. Gillar du Cirkoli så tycker du nog om ”Sjöfåglarna från Bornyr” av Erika Lundqvist också. De är två av mina favoriter, båda egenutgivna.

Kommentera

