Blogg52

wondla och boklotteri

Vera ger sig inte. Vi ska läsa ut den. Hon har dessutom hittat uppföljaren. Jag har lovat henne att väcka henne tidigare imorgon. Hon vill att vi startar med en gång. Det känns bra men inte konstigt att jag fått en boktok till dotter.
Vi har lyckats lägga vantarna på ett läsexemplar av en av Kims böcker.  Staden på andra sidan – kompassen. Det är del ett i en fantasyserie. Perfekt för både dottern och mig. http://http://kim-m-kimselius.blogspot.se/2014/12/jag-soker-tio-lasare-till-min-nya.html   Här kan ni läsa om författaren och boken. Hon är oxå med i blogg52 utmaningen. Vi kommer skriva om boken här och på fyra andra ställen. Håll koll.
Jag lovade förra veckan att nästa inlägg skulle handla om böcker jag läst. Här kommer det.
Jag hade lånat på mig tre olika YA böcker för två veckor sen. Av de tre fastande jag för serien Dustlands. Den har ett annorlunda stilgrepp som gör att jag verkligt förstod att det här efter civilisationens undergång. Den har en stark kvinnlig hjälte och är upplagd som en road movie. Saba och hennes bror Lugh skiljs åt. Det blir en kamp mot tiden för Saba att finna sin bror. Mycket spännande bladvändare till bok med ett snyggt stilgrepp.

One thought on “wondla och boklotteri

Kommentera

