Blogg52

Böcker, snö och sorgfria dagar

Jag läser som vanligt. Och tänker att läser jag tänker jag mindre. Tänker jag mindre grubblar jag mindre. Grubblar jag mindre mår jag bättre. Mår jag bättre blir alla dagar sorgfria.
Tada, mitt bokläsande är bra för min omgivning. När jag gräver ner mig i om och utifall blir jag sur och grinig och kort och snäsig OCH arg.
Jag flyr och tänker på sinnesrosbönen.
Det räcker så, jag behöver inte läsa nobelpristagaren eller fiiin litteratur. För mig duger sci-fi gott och helst YA.
Tack för boktips och till er som råkas läsa önskar jag er en god bok jul.
Svxrt

Kommentera

