Blogg52

jobba jobba jobba!

Vad har jag läst sen sist? Inte mycket. Men jag har lyssnat på en riktigt bra pod.

http://serialpodcast.org

Det här var mitt sällskap i bilen på väg hem från Småland. ljudböckerna fick vänta. Jag svepte avsnitten som en a-lagare sveper öl. Den var noggrann, detaljrik och uppfriskande. Trots att jag lyssnade och lyssnade ledsnade jag inte. Ena stunden var jag tvärsäker på att jag visste vad som hänt och sen nähä. Mycket bra. Det roliga är att jag fick två oberoende tips om den. Först via BookRiot på Twitter och sen när vi stanna till hos min syster i Stockholm började hon med prata om den. När vi kom ner till Småland blev jag tvungen ladda hem alla tolv avsnitten och som sagt jag blev fast.

Vad i hela friden gjorde du i Småland? Firade jul med släkten. Inte så konstigt, varför vi inte flög? Smidigt att ha bilen på plats. Körde ni verkligen i ett sträck? Vi och vi, min man körde och han gillar att komma fram. Fler frågor?

2 thoughts on “jobba jobba jobba!

  1. Kul detta med podradio, lite som e-böcker. Att man kan nå ut så relativt enkelt (utan att skaffa en hel radiostation alltså). I detta fallet verkar det dessutom tur, om podden dessutom är så bra.

    Jul i Småland låter fint, mer snö än i Skåne kan jag tänka mig. Även om jag minns några snöfria vintrar också från ungdomsåren i Tranås, Jönköping och Värnamo.

Kommentera

