Uncategorized

Boken som fängslade min man

Min man har sträckläst tre böcker. Bara så där. Det är något som händer väldigt sällan. Det började med att han fick en gratis månad på readly. Readly är som spotify fast för skriven media. Det går läsa magasin och böcker och annat smått och gott. Det passade honom tydligt bra. Lättillgängligt och enkelt. Jag blev onekligen nyfiken på vad han läste så intensivt. När ljudboken vi lyssna på visade sig vara rätt usel sökte vi efter något annat. Döm om min förvåning när del fyra i serien som han läst fanns på Storytel. Jag lyssnade lite halvhjärtat först, det var trots allt del fyra i en serie och övergångarna mellan de olika karaktärerna var mjuka. Var man inte på tårna tappade man bort sig. Jag erkänner att jag kan ha somnat lite grann.  Så långt så gott helgen tog slut och jag och dottern drog på bibblo. Jag var sugen på något lättsmält och hamnade vid deckarna. Där stod del ett i serien. Den fick följa mig hem. Något jag inte ångrar nu när jag läst ut den.

http://www.adlibris.com/se/bok/det-fordolda-9789113028293

Kort handlar den om ett mord och om familjeband.

Jag tror att det blir till att lyssna lite mer koncentrerat när mannen kommer hem från Kiruna.

2 thoughts on “Boken som fängslade min man

Kommentera

