Uncategorized

Deckare

Jag vet inte vad jag väntade mig av tvprogrammet deckarna. Jag har inte sett stjärnorna på slottet men väl så mycket bättre. Vilket jag tycker är ett rätt trivsamt program. De pratar lite och sjunger lite. Tolkar varandras låtar och dricker vin. Deckarna? Det var upplagt som en mordutredning och de andra deltagarna skulle ta reda på vad som drev huvudpersonen att skriva. Helt okej. Men inte vad jag förväntade mig. Jag trodde de skulle parts om sitt skrivande. Om processen, om vånda och det. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att jag hade lite myror i brallan. Kanske de avhandlade det under tiden jag yrade runt och skulle bara?
Nå nytt avsnitt nästa onsdag kl 21:00 på svt1.
Jag återkommer då.

Kommentera

