Blogg52

Litto! Melodifestival för böcker

Visst hänger ni med? Nu ska här läsas böcker och funderas på böcker för på lördag börjar Litto. En festival för oss boktokar. Det blir deltävlingar, andra chansen och till slut final. En massa bra böcker, en del klassiker och en del nya. Förra året hade jag läst ungefär hälften av titlarna. Får se hur det blir i år.
http://www.litteraturmagazinet.se/litteraturmagazinet-presenterar/dags-for-litto-2015

Vad mer? Jag har sen förra veckan funderat mer på hantverket bakom böckerna. Jag har läst korta böcker och långa böcker. Jag tycker långa böcker är en gåva för de räcker längre. Sen kan kortare böcker vara elegantare skrivna. Jag har lyssnat på a story of ice and fire och den kräver en del. För det är tråkigt att läsa allt för mycket detaljer. Lite samma bekymmer har sagan om ringen en del partier i de böckerna är mest transportsträcka. Min senaste mastodont bok köpte jag för ett presentkort.

image

Den är bra. Jag är fängslad och den har två delar till som väntar på  mig. Jag har unnat mig att idiotläsa nu när jag vet att mer väntar. Annars kan det lätt bli att jag saktar in mot slutet av en bra bok helt enkelt för att jag inte vill att den ska ta slut.

OVER AND OUT

4 thoughts on “Litto! Melodifestival för böcker

  1. Jag visste inte att Flickan från ingenstans hade uppföljare när jag läste den. ☺
    Hade heller inte hört talas om Litto förrän nu. Skoj! Kommer däremot inte kunna delta. Skriver alldeles för mycket själv just nu.

Kommentera

