Uncategorized

Bokrea

Semester onsdag den 25 februari? Som av en slump är det start på bokrean då. Nämen. Ärligt talat var det inte därför jag tog ledigt, jag är trött och sliten och sen har dottern utvecklingssamtal. Fast jag kan ärligt säga att det var en lyckosam slump. Jag har hämtat hem reakatalogen från akademibokhandeln och jag och dottern har kryssat för vilka böcker vi vill ha. Hon har fått rensa ut i sin bokhylla. Där står nämligen böcker sen hon var bebis och framåt. Det börjar bli ganska trångt. Vi har ett litet dilemma dock, samtalet slutar kvart över tre och hon vill gärna ta med en kompis hem. Det är något hon sällan får göra eftersom både jag och maken jobbar heltid. Kvart över fem är för sent att leka med nån. Så antingen leka med kompis eller så går vi på rean. Det finns ett litet kryphål. De öppnar 07:00, rent teoretiskt skulle vi kunna åka dit innan skolan börjar…
Ikväll får vi ta ett beslut.
Nu frukost.

Kommentera

