Uncategorized

Book riot

Jag är insnöad. Lite lagom så där. Böcker, sömnad och fritidspedagogik. Det här gör att jag anpassat mitt twitterflöde efter mina intressen. Kanske inte sömnad men läsningen och jobbet är där. Jag får massa bra tips och känner mig hipp och först med det första.
Nu vill jag dela med mig lite av ett twitterkonto, bookriot.com, som sprutar ur sig bra länkar och tips vad det gäller främst ungdomsböcker, YA. Det är tips på feministiska superhjältar och senaste inlägget tipsa om  böcker med muslimska kvinnor. Jag vet inte om ni läst ser min bak stor ut i den här? En dagbok lite i samma stil som hon den där som blev film. Brittiska, nä nu tappade jag titeln fullständigt.
Hur som en av böckerna bookriot.com skrev om hette ser mitt huvud stort ut i den här och var jag läste om den verkar den både rolig och läsvärd.
Ett annat av tipsen fick mig att tänka på Johns blogg inlägg om framsidor på historieböcker. Det var en kvinna beskuren så man inte såg hennes huvud
Här kommer en länk till inlägget om huvudlösa kvinnor
Nog babblat för idag. Jag hinner se er avsnitt till av walking dead innan sovdags.

6 thoughts on “Book riot

  1. Bridget Jones dagbok kanske det är du söker namnet på. Tack för tipset. Ska börja följa! Alltid kul med tips om intressanta, annorlunda böcker.
    Kram Kim 🙂

  2. Tack för tipset, ska kolla in det där twitterkontot för det låter intressant. Annars tänker jag som du med twitter och det har gett mig enormt mycket bra info och input.

Kommentera

