Uncategorized

Margaret atwood

Jag är barnsligt förtjust i hennes böcker.
Tjänarinnans berättelser var den första bok jag läste av henne och den är sjukt bra. Nu ser jag att den är slutsåld och förbannar mig själv för att jag gett bort den.
Onyx och crake är med en bra framtidsskildring. Hon har ett flyt i språket och fångar mig som läsare.
Just nu läser jag hennes genombrotts bok. 
Upp till ytan bra tror jag. Jag har inte kommit mer än halvvägs men det är nåt med stämningen i boken. Det är nåt underligt som bara anas mellan raderna. Den där ön som de åkt till för att söka huvudpersonens pappa.
Återkommer när jag läst klart.

Kommentera

