Uncategorized

Valet är avgjort – segrare är…

Astrid Lindgrens Mio min mio.
Vad jag tycker? En bra bok. Inget fel på den egentligen.
Min favorit kom längre ner. Jag röstade som jag skrivit tidigare på Djurfarmen.
Litterraturmagazinets bokfestival är verkligt ett roligt iniativ och förra året fick jag många nya favoriter. I år har jag inte varit lika på hugget. Jag röstade lite halvhjärtat men ska jag ta och läsa några titlar  från topp tio.
Får se vilka det blir. Här kommer hela resultatlistan.

http://www.litteraturmagazinet.se/litteraturfestivalen/litto-2015-resultat

Vad läser du nu då?
Det blev boken om Lena Nyman. Jag har kommit en tredje del kanske och hon är/var inte som hon verkar. Jag har alltid haft bilden av en levnadsglad och ärtig kvinna. I boken möter jag en annan bild och jag är innerst inne inte förvånad. Det är min hemma snickrade teori att stora konstnärer är bräckliga och strävar efter att bli omtyckta till den grad att de går sönder.

Igår fixade jag lite till med mitt bokpaket. Det är riktigt roligt att pyssla med. Jag längtar tills det ligger på posten och mest av allt hoppas jag att mina saker blir uppskattade.

Kommentera

