Uncategorized

bad besök böcker å brödbak

Nu tänker jag inte skriva ett inlägg om bagare Bengtssons brända bullar. ( om än titeln kanske antyder de) Nä det blir ett hyfsat vanligt inlägg

I helgen har jag haft min moster på besök. Vi har hunnit med en lagom mängd saker och haft det trivsamt på alla sätt.
Jag fick en bok av henne. Den där boken som en bekant till mig slängde i braskaminen. Konsten att vara kvinna. Jag får se om jag ens törs börja läsa den. Jag har däremot börjat läsa en av böckerna ur mitt bokpaket. Den av Terry. Jag gillar språket även om den inte riktigt kommit igång ännu. En del böcker har längre startsträcka än andra. Jag håller ut ett tag till, jösses song of ice and fire behövde nästan två böcker innan den satt sig så lite till läser jag nog i den här boken. Som om inte den här mängden böcker räckte fick jag låna en bok av en annan fantasyfrälst kollega. Över näktergalens golv. Den verkar lovande det lilla jag läst. Den handlar om släkten i japan. Min verkliga bladvändarbok just nu är Ull. Läs den. Jag är halvvägs och njuter av varje blad.
Herre gud! Nu har jag bockat av två saker från min lista böcker och besök. Resten då???

Vi åkte till Piteå havsbad och lögade oss på fredagen. I söndags bakade vi glutenfritt matbröd tills vi var alldeles matta.

Over and out

2 thoughts on “bad besök böcker å brödbak

Kommentera

