Blogg52

Is it True or is it fantasy?

http://www.svtplay.se/video/2836703

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Long_Earth

Gränsen mellan vetenskap och fiction är ibland hårfin. Det finns nu riktiga forskare som hävdar att antalet världar är oändligt och det finns en mängd olika dimensioner.

I The long earth finns de parallella världarna bara ett steg bort. Orörda och oskuldsfulla. Vilka lagar gäller där? Vems är marken?

Den här boken var från mitt bokbytar äventyr. Jag har inte kommit mer än en tredjedel än och det går trögt. I paketet låg oxå Dandy. Den är lättläst och mja lättläst.

Vad mer har jag läst? Jag läste klart Ull. Den var värd att läsa som pappersbok och på svenska. Jag har som sagt försökt lyssna på den både på engelska och svenska men gett upp efter nån timme. Jag säger ge inte upp för den är tankeväckande och inte alls som andra böcker av sitt slag. Det är en dystopi (så klart) men det är inte direkt efter katastrofen utan det har passerat några generationer och läget har stabiliserat sig och det som verkar ovant för mig som läsare är fullkomligt naturligt för invånarna i silon.

Jag lider dessutom av en serie-baksmälla. Ni vet tomheten som blir efter att sista avsnittet i en riktigt bra serie eller bok är sett/läst. Inget är bra vad man än ser/läser når det inte lika långt. Det känns bara dåligt, tråkigt och liksom näe. Jag har just sett klart walking dead på netflix, och det värsta är att det finns tre säsonger till men inte på netflix. Det blir till att vänta.

Kanske hittar jag en ny serie, kanske läser jag klart Long earth eller så skriver jag långa blogginlägg om saknaden.

One thought on “Is it True or is it fantasy?

Kommentera

