Blogg52

Bokutfrågning

image

Jag har blivit utmanad av Agge. Det här är första gången jag gör något liknande.
Det går till så att man blir nominerad att svara på ett gäng bokrelaterade frågor. Sen hittar jag på nya frågor och skickar dem vidare. Tydligen är jag ganska sent ute med det här, den har snurrat runt ett tag men jag kommer svara på frågorna och hitta på elva nya och den som känner sig manad får ta sig tid att svara.
Frågorna och svaren kommer här.
1 Vilken bok läser du nu?
Just nu läser jag inte mindre än tre böcker parallellt med varandra.
The long earth
Dandy
Stalker.
A feast for crows har jag gett upp.
De två översta är vanliga böcker och de andra två är ljudböcker.
2. Nästa fråga är om jag har nån favorit författare.
Den var svår, jag har läst så många böcker och vet inte om det finns nån favorit. Jag gillar Maria Gripe.
3. Min sommarbok?
Jag tror att uppföljaren till Odinsbarn kommer till sommaren, dem lir jag gärna läsa eller om de översätter uppföljarna till Ull blir det dem.
4. Favoritgenre?
Som ni kanske har märkt gillar jag sci-fi det är min favorit genre (just nu)
5. Ordning i bokhyllan?
Min bokhylla är en enda röra den som finner ordning där vinner ett pris tror jag. Dubbla rader pocket och en hel del som är köpt när bibblo har haft utrensningar.
6. Favoritförfattare?
Min alla tiders bästa bok är Liftarens guide till galaxen. Det svarar jag utan att darra på manschetten.
7. Antal olästa böcker?
Innan jag satt mig att skriva det här inlägget gick jag en runda och räknade antalet olästa böcker, men eftersom ordningen i mina bokhyllor är obefintlig kom jag bara till 25. Jag gissar att det egentligen är fler.
8. Nyaste bok?
Jag har precis köpt Främlingen, och tänkt mig läsa om den. Jag har haft en period då jag läste många klassiker. Då fastande jag för den.
9. Vart köper du böcker?
Jag stillar mitt bokberoende mesta dels på bibblo men om jag nu måste ange var jag köper böcker när jag väl gör det Akademibokhandeln.
Snart har jag betat av alla frågor. Puhu.
10. Vilken bok var den sista du INTE läste ut?
Sista boken jag inte läste klart var Dehlis vackraste händer. Nu för tiden kan jag låta bli att läsa ut en bok som är tråkig. Men en del böcker behöver mer tid än andra. Den här boken var bara trist så den blev aldrig klar.
11. Vad tycker du jag ska läsa?
Jag har inga bra boktips kvar, de här frågorna tog musten ur mig.

11 nya frågor?
1. Vart läser du helst ?
2. Gillar du att prata om böckerna du läser?
3. Vad tycker du om riktigt tjocka böcker?
4. Hur vill du ha det runt omkring för att läsningen ska bli trevlig?
5. Hur mycket tid anser du att du behöver ha fri för att börja läsa?
6. När läste du en hel natt senast?
7. Vem skulle du vilja ge ett boktips?
8. Vilken bok skulle du tipsa om då?
9. Vilken bok borde alla ha läst?
10. Senaste bok du ångrar att du läste ut?
11. Hur ser du på böcker du lånar ut?

Svara på frågorna, nominera helst 11 nya. Meddela dem via sociala medier eller deras bloggar. Lycka till. (jag vill gärna läsa era svar så länka till mig med)

2 thoughts on “Bokutfrågning

  1. Oj, jag fick nog också en sån för ett par veckor sen men har inte hunnit göra något ännu. Den vilar tills vidare i dåliga samvetet-högen 🙂 Fast visst är det kul, bara man hinner!

Kommentera

