Blogg52

MIN KROPP – MITT VAL

Ni vet i filmer och tvserier är det alltid musik i bakgrunden som förstärker känslan i scenen. Det kan vara smäktande ballader eller rivig rock.
I veckan har jag haft mitt eget soundtrack. Det har varit upp och det har varit ner. Bipolärt helt enkelt. Inget fel med det…
Det började med lägg av med nationalteatern via beat on the brat med ramones för att avsluta med Egon med dlk. Dottern kallar det hjärnmask när man inte får bort en låt från huvudet.
Mina hjärnmaskar har speglat hur jag känt. Framförallt över KDs nya Partiledare Ebba Busch Thor och hennes uttalanden om samvetsfrihet.
Jag anser att vårdpersonal som inte vill utföra de arbetsuppgifter som ingår i arbetet borde söka annat jobb. Kommer jag in och behöver göra en abort ska jag inte bli i fråga satt eller betraktad som en paria. Det ska inte heller bli så att jag måste leta med lykta efter ett sjukhus vars personal utför aborter.
Sen anser jag att om vi ska sänka oss till nivån med bilder på döda fostrer vill jag kontra med bilder på kvinnor som dör pga dåligt utförda/olagliga aborter.

Min kropp mitt val!

Kommentera

