boktips

Ev en ny favorit

Jag har läst historiska romaner. Jag gillar när de beskriver skeenden som jag annars inte alls haft nån relation till. Jan Guillou brobyggarna var den sista boken jag läste. Dem handlar om tiden precis innan första världskrigets utbrott. Sen har jag läst Igguldens båda serier. Den om romarriket och den om mongoliska väldet. Nu jag kan börjat på en ny serie och trots att jag har över tjugofem olästa böcker var jag tvungen att låna första delen. Fast jag egentligen inte gillar bokserier där inte alla delar är publicerade än.
Återkommer på onsdag och skriver om hur den verkar.

image

Kommentera

