boktips

Ny dag – ny bok.

Då har jag läst ut Skuggbiblioteket . Den försökte vara Dan Brown. Den försökte få mig att tycka läsning har ett högre syfte. Den smetade ut sig i två hemliga sällskap. Ett ont och ett gott syfte med läsningen. Mottagare och avsändare. Intressant tanke och grundidén var superb. Jag vet inte om jag är kräsen men baksidestexten talade om att rättigheterna var sålda och att boken var översatt till en mängd språk.
Trots det har jag aldrig tidigare hört talats om den? Jag kanske inte hänger med, boken är utgiven 2009.
Nu blir det till att läsa Över näktergalens golv. Jag tror nämligen att den jag fått låna den av ser ett lån som just ett lån.
Nu säger jag ajö.

Kommentera

