Uncategorized

Svenska översättningar att längta efter (2015 del 10)

28 september ett datum att skriva in i kalendern

Boktycke

Ännu fler svenska översättningar att se fram emot!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

2015-09-20 Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins

Titel: Lola och pojken i huset bredvid(orig. Lola and the Boy Next Door)
Författare: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #2
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 20:e september

Yay! Modernista ger ut kompanjonsboken till Anna och den franska kyssen! Jag undrar hur de kommer att göra med det tredje omslaget som i den amerikanska upplagan inte alls matchar. Jag har redan läst den här boken och min recension har ni här.

_____________________________________________________________________________________

2015-09-24 Jag var här av Gayle Forman

Titel:  Jag var här (orig. I Was Here)
Författare: Gayle Forman
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 24:e september

Formans bok om en bästis som begår självmord kommer ut på svenska. Jag har ju tänkt läsa den här på engelska men jag kanske ska vänta och läsa den på svenska istället?

_____________________________________________________________________________________

2015-09-28 Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews

Titel: Jag och Earl och tjejen som dör (orig. Me and Earl and the Dying Girl)
Författare: Jesse Andrews

View original post 284 fler ord

Kommentera

