Blogg52

Läser Harry Potter med min dotter.

Nu har vi börjat på en nutida klassiker. De är roligt för hon har ingen förkunskap om honom. Hon har inte sett nån av filmerna eller hört snacket. Den enda hon vet är att det var många frågor om de böckerna i smartare än en femte klassare.
Jag har köpt den till mig själv när den var ganska ny. Den har stått i bokhyllan länge och när de pratat om den på tv lovade jag henne att vi skulle läsa den. Först skulle vi bara läsa ut Kampen om Wondla. Det tog sin tid och även om vi båda älskar Eva nio och hela den världen började vi bli lite otåliga.
Igår kväll fick vi äntligen börja och jag tror hon gillar den hittills.
Jag återkommer när vi läst lite mer.

PS jag såg att striden om wondla finns att köpa nu ds.

4 thoughts on “Läser Harry Potter med min dotter.

  1. Jag började att läser HP högt (på engelska) till min systerdotter Caroline när hon var ungefär 11-12. Det var hennes idé. Vi fortsätt genom serien, men så småningom byt roll, och hon läst högt för mig. De sista tre böcker läste hon själv. Jag hoppas din dotter kommer att har jätte roligt. Och du också!

Kommentera

