Blogg52 · boktips

Long earth.

Jag höll ut och läste klart hela long earth. Det märktes att det är första delen i en serie om fem böcker. Det är långsam och noggrann uppbyggnad av karaktärer och världen.
Nå, vad handlar boken om då?
Tänk dig att jorden vi bor på finns i multipla versioner? Om du är bekant med strängteori och kvantfysik är den tanken inte helt obekant. En lite annorlunda jord finns bara ett steg bort. Där har livet tagit en annan riktning, nästan men inte helt lika.
Du kan ta med dig allt du kan bära till de här nya jordarna. Allt förutom järn. Vilket skapar en del bekymmer.
Det blir en ny våg av upptäcktsresande, folk lämnar sina tråkiga liv för nya spännande äventyr. Eller bara för de kan!
En ny världsordning innebär dock nya bekymmer…

Vad tycker jag om boken? Jag glad att jag inte gav upp. Den växer och mot slutet sträckläste jag. Andra delen är redan inköpt…

image

2 thoughts on “Long earth.

Kommentera

