Uncategorized

Jordens undergång

Jag läser alldeles för många undergångsböcker. Världen håller på att ta slut och det är bara till att samlas tillsammans och hoppas på det bästa. Oftast på nåt kärnkraftverk och bland mätare och det.
Idag var det fyrtio år sen Sverige skaffade isbrytare och öppnade för handel och skeppsfart även under vintertid. Min man har gjort lumpen på en av dem och ville gärna att vi åkte dit idag när de var öppet hus. Jag och dottern hängde på. Vi tittade på däck och där skeppet styrdes. Sen gick vi ner i maskinrummet. Jösses, då fick min fantasi vingar. Ni som läst Ull kommer känna igen bilderna. Det känns som jag går tillsammans med juliette och snart kommer larmet gå.
Jag bifogar några bilder så får ni med känslan.

Kanske är det början på en egen bok?

image

Kommentera

