Uncategorized

Walking dead

Jag brukar aldrig lyssna på sommarpratarna. Jag vet är en del tycker är det är det sommarmåste. Mitt sommarmåste är morden i midsomer.

Fast ibland går Fantomen i staden som en vanlig man och ibland lyssnar undertecknad på sommarpratarna.
Idag är en sån dag. Jag ska till och med höra när det sänds. Varför? Jo för att Herman Geijer ska berätta hur jag överlever en zombieattack . En zombieattack. Jag är helt nipprig redan nu. Efter att ha sett en himla massa avsnitt av walking dead är det ju inte utan att jag är nyfiken. Kommer jag behöva ett armborst? Hur korkade är zombies igentligen? Finns det ens en chans för mänskligheten?
Jag samlar intryck och kunskap. I lördags fotade jag bilder som skulle passa till en undergångshistoria. För nån vecka sen såg jag en dokumentär om hur jorden skulle te sig efter människan försvunnit.
Alla de här bitarna kanske en vacker dag bli en novell? Eller ett lite längre blogginlägg.

Jag kan däremot försäkra er om att jag inte kommer börja bunkra konserver eller bli en sån person som har ett hemligt rum fyllt med vapen och batterier i händelse av katastrof. Jag vet att det finns en benämning för de som är såna, jag minns den inte nu…

Vad mer? Vi har läst klart Harry Potter och de vises sten. Den passade dottern perfekt. Förra veckan lånade vi harry Potter och hemligheternas kammare och igår började vi med den. Hon verkar lika lycklig och glad i den som i den första. Jag ska fråga henne lite mer om vad hon tyckte om De vises sten och skriva nån slags recension nästa vecka.

Kommentera

