boktips

Bokslutet

Jag har en lång lista på böcker jag läst klart.
Himmelstrand
Ruins
Ryttarna

Eller lång och lång.
Himmelstrand hade en bra öppning. Fyra husvagnscampare som plötsligt befinner sig ute i ingenstans. Jag har läst andra av Ajvides böcker och blivit helt uppslukad. När jag läste baksidetexten kändes det klockrent. Tyvärr fångade han mig inte den här gången.

Den avslutande boken i serien Partials Ruins var bra. Det var många etiska dilemman. Av typen offra en för att rädda flera. Väl värd är lyssna på.

Ryttarna var en positiv läsupplevelse. En berättelse om ett Sverige som är drabbat av en naturkatastrof efter en annan. Det är en orsak av klimatförändringarna. Intriger och grannfejder.

I brist på annat att läsa har jag återupptagit The Long war. Lika seg som när jag la ifrån mig den och jag tänkte mig till bibblo efter kommer idag.

Vidare lyssnar jag på Stjärnfall. Helt okej.

Kommentera

