boktips

Avslutade böcker

Stjärnfall
Krigarna
Freja

Översta boken har jag lyssnat på. Den börjar bra, blir sämre i mitten och avslutas bra. Den är uppbyggd på samma sätt som del ett i serien. Det nördiga militär språket är precis på håret att göra boken oläsbar men det rättar till sig. Den är helt klart värd att läsas, speciellt om man är medveten om vad som väntar. Det är en machobok och gillar du sånt blir du inte besviken. Strider och ett gäng olika karaktärer följs. Inget direkt känslodravel, nej action och pangpang.

Bok nummer två är oxå del två i serien som började med Ryttarna. En klart läsvärd bok. Ett hypermodernt Sverige blandat med ett väldigt gammalt Sverige. En andlös saga som berättas. Elin fångas återigen och tar sig fri. En stark kvinna i en bärande roll. Det är något jag gillar skarpt. Jag inser att jag inte gör boken rättvisa så läs den själv. Nästa del beräknas komma nu i september.

Sista boken på listan utspelar sig den med i Sverige, men under bronsåldern. Jag är nog en aning sen på bollen när det gäller den här serien. Fördelen är att alla delar finns utgivna och att det är bästa låna hem dem från bibblo i den takt jag läst dem.

Kommentera

