Blogg52 · boktips

Bobobooo BOKEN

Jahapp. Då var det ju det där med att det är onsdag igen.

Vilket innebär blogginlägg. Vilket innebär totalt idétorka. Vilket innebär att jag gör som Ingmar Bergman. Vilket innebär att bara låtar orden rinna ut över skärmen. Vilket innebär att det här säkerligen blir långt. Vilket innebär att ordern staplas på varandra. Vilket innebär att det här går att likna vid ordbajseri. Vilket innebär att jag läst böcker igen. Vilket innebär att jag kommer skriva om dem med. Vilket innebär en lista. Vilket innebär att den kommer här:

Hembiträdet
Har jag börjat läsa och gillar det jag har hunnit med. Den verkar vara lika bra som Mannen under trappan.  Inget har egentligen hänt än i berättelsen men det ligger under ytan och gör att jag vill fortsätta läsa fast jag borde sova.

I bilen till och från jobbet lyssnar jag på
Askungar. En deckare. Bra och helt enkelt bra.

Som ni kanske märker har jag vare sig fantasy eller sci-fi på min läslista. Ovant och lite skönt får jag säga. Fast eftersom onsdag inte bara innebär blogginlägg utan även bibblobesök fick jag med mig två nya böcker. Fortsättningen på sagan om Valhalla. Jag har inte hunnit öppna dem än men återkommer så klart. De klassas kanske som fantasy. Jo jag tror de får gå som de. Nå innan jag svamlar iväg ytterligare ord så säger vi väl gonatt nu och bra jobbat.

Kommentera

