boktips

snippsnappsnut SLUT

Håll i hatten. Två nya böcker utlästa.
Jag läste klart Hembiträdet. En resa in och ut ur ett villakvarter. Lätt språk, bra berättelse. Vi följer Yvonne. Hon är en iakttagare. Vad händer bakom för dragna gardiner?
Sen väntade jag nån dag på att börja med nästa bok. En bra bok gör att det känns konstigt att kasta sig över nästa genast. Jag gick för övrigt glad i hågen till bibblo i måndags och tänkte i min enfald att det bara var att plocka på sig alla delar i sagan om Valhalla. Näpp så lätt var det inte. Den serien är tydligen så populär att de blivit sönderlästa. Nå jag beställde hem del två och tre från en annan ort och lånade hem Hembiträdet istället. Vilket inte alls var tokigt.
När jag så fick hem Idun och började läsa hade det jag hunnit glömma lite av vilka personer som var släkt med vilka och hur de olika karaktärerna bands samman med varandra. Det gick dock snabbt över och nu vill jag bara sätta tänderna i del tre. Fast imorgon börjar jag på min nya arbetsplats och jag har en känsla av att om jag börjar med Saga kommer jag ligga vaken halva natten. Därför får den snällt vänta tills imorgon.

Kommentera

