Blogg52

twillight

Lite efter alla andra lyssnar jag på berättelsen om Edward och Bella. Och jo, jag förstår varför den är så populär. Sen märker jag är en del saker är nästan som fakta. Det verkar som det är finns en norm för hur vampyrer uppträder och ser ut. Antagligen har de många fantasyböckerna skapat egna regler för hur deras verklighet ser ut. Undrar om de på konvent och mässor slår sig ner och drar upp riktmärken för en vampyr (eller andra övernaturliga väsen)ska vara. Lite som när de olika kristna lärorna träffades och kom överens hur Nicaenska trosbekännelsen skulle lyda.

Det är vad jag funderar på just nu. Annars läser jag inte mycket alls nu. Det är teveserier för hela slanten. Det kräver mindre tankeverksamhet.

4 thoughts on “twillight

  1. ❤twilight❤
    Läste första boken på engelska. Såg alla filmer utom fyran. Varför har jag inte sett fyran …
    Jag blev så förförd av deras kärlekshistoria. Den var mer nervkittlande än bloddrickandet.

Kommentera

