Blogg52

Förklaring

Jag har i ett föregående inlägg funderat över varför jag regelbundet har läsare från USA. Min bloggvän Anna från #blogg52 förklarade för mig. Det verkar som min URL inte är speciellt svensk. Den har dessutom vissa likheter med både motorcyklar och bilar. Subaru svx är en bil och söker man på svxr kommer man hit. Gillar du hojar? Kolla här.
Nä. Inte alls något jag skulle skriva om men kanske vad mina utländska läsare söker?  Varför heter sidan Svxrt40 då? Jag har för länge sen startat en blogg som heter kort och gott svxrt. Glömt lösenord dit och tyvärr har jag inte ens kvar mailen jag kopplade den till. Typiskt mig. Hallå! Varför Svxrt överhuvudtaget kanske ni undrar? Det är inte logiskt alls. Du heter ju Pernilla och gillar vare sig bilar eller hojar. Svxrt, det går inte uttala och ord eller för den delen namn innehåller vokaler med! Så är det bara.
Jamen, en gång för länge sen hängde jag på passagens chattar. Jag hade färgat håret svart och de andra som skrev där gillade The Smiths och sisters of mercy. Det var deppigt och svårmodigt. Mitt alias blev kort och gott svart. Inte så originellt kanske och allt som oftast hände det att jag inte fick ha det nicket, bara en användare samtidigt med samma alias. Happ? Jag bytte ut A mot X och kände mig svår och annorlunda. Straight Edge var lite på modet och den förkortningen var SxE, likheten var inte så pjokig. Jag var ensam om namnet och har sen dess kallat mot för svxrt på nätet. Ibland med tillägget 40 om jag lyckats glömma inlogg/lösen. 40 för jag har den storleken i skor.
Väldigt originellt så om ni undrar hur det uttalas tänk Svart.

9 thoughts on “Förklaring

  1. Jag har faktiskt funderat på det där nicket – tack för förklaringen! Och jisses vad jag känner igen mig med svart och svårmodet på chattar för en hel massa år sedan….

  2. Men det där var verkligen en bra förklaring och ja, jag har nog undrat så tack för det. Kul anekdot. Frågan är vad du ska göra med dina utländska besökare. Kanske förvånad dem med ett inlägg om bilar och motorcyklar 😉

  3. Det var en roligt och inte alls så komplicerat förklaring till något jag har funderat på men aldrig frågat. En av min många tveksamt anspråk på berömmelse är att jag var jourhavande medmänniska i en bakrum in Leeds University Union kvällen då The Sisters of Mercy spelad där i 1981. Jag kommer tyvärr inte ihåg mycket om koncert, utom att det var väldigt högt!

Kommentera

