Blogg52 · boktips

Ljudböcker

Jag lyssnar på ljudböcker igen. Och tänker att en del böcker passar bättre i det formatet. Just nu lyssnar jag på beautiful chaos. I badet till kvällsteet och just innan jag ska somna. Det är del tre i serien om Ethan och Lena. Typisk tonårslitteratur den här gången med. Fast ur en pojkes synvinkel. Världen håller på att rämna på grund av ett val Lena gjort. Hennes släkt är förbannad och vid hennes 16 födelsedag tvingas hon välja. (eller om det bara sker minns faktiskt inte) God eller ond. Skitsamma.  Jag har lyssnat på det två tidigare böckerna, och nu ville jag höra trean på svenska. Det var värdelöst. Så det blev att fortsätta med engelska. Mycket bra inläst och fina små ljudeffekter.

3 thoughts on “Ljudböcker

  1. Att höra en historia läst högt är speciell. Ett hemsida värt att botanisera i är Librivox.org som har en växande list av titlar som inte längre är upphovsrätts skyddad inläst av frivilliga. Visserligen är några av läsare bättre en andra. Det flest böcker är på engelska, men det finns också böcker på svenska.

Kommentera

