Uncategorized

Tacksam

Badhuset, biblioteket. Två underbara ställen.
Jag sjunger ert lov. Bibblo har jag redan skrivit om, men badhus eller simhall. Jag säger bara det. Du ser folk som de är inga konstigheter. I omklädningsrummet och i duscharna. Jag känner mig som en romare när jag sitter i ångbastun, jag känner mig som en atlet i bassängen. Det gör mig inget att jag pratar med bekanta som om vi möttes på affärn, som om vi var fullt påklädda. Det är en lyx att få simma och ett nöje att se dottern i vattnet.
För oss två betalar jag endast 65:- vi kan bada hur länge vi vill. Duscha en evighet och bli rena som på det finaste spa.
Nästa vecka ska vi dit igen.

Kommentera

