julkalender

Lucka tre – blod eld död

image

När jag hängde på chattar var dödsmetall coolt. Det gällde att vara nedstämd och så eländig som möjligt. Det var emo och ju värre desto bättre. Det här var andra vågen av dödsmetall kring sekelskiftet. I ärlighetens namn lyssnade jag inte på nåt av banden det pratades om men jag har alltid varit bra på att låssas och hängde på så gott jag kunde.
När min syster lånade ut den här boken var jag rätt nyfiken. I min enfald trodde jag att det bara var en fasad det där med eländet. En bit in i boken förstår jag att en äkta dödsmetallare inte fejkar utan går all in på allt. Jösses det var omtumlande. En bra bok om än chockerande. Vill du läsa mer kolla här

Kommentera

