julkalender

Lucka 12 – lasermannen

image

Det är en del av min uppväxt. I början/mitten av nittiotalet. En röd prick i pannan. Rasism och bränder på flyktingförläggningar. Det och vaksamhet mot alla. Vänster som jag är var jag noga att inte köpa 88:an och var lite orolig när jag kallade min tavla för Storm. Skulle min vänsterbekanta kalla mig rasse? Vi visste alla att vad 88 stod för. Vet du? En ledtråd, åttonde bokstaven i alfabetet.
Något om boken, den är välskriven och lättläst. Intressant att läsa så här i vuxen ålder. Dessutom känns det som historien upprepar sig.
Summa summarum läs den. Om du vill köpa den kolla in här

Kommentera

