julkalender

Lucka 13 – ett öga rött

image

Lucka tretton är en helt ny värld för mig att besöka. Förorten. Att läsa är att resa stämmer verkligen. Jag tror ärligt talat att det är troligare att jag besöker Indien än förorten. Sverige är segregerat och jag känner ingen som bor där. Jag har heller aldrig varit i Västerås eller Lund för där känner jag heller ingen.
Något om boken då? Den är skriven på så kallad rinkebysvenska och huvudpersonen gör uppror mot sin far, och samhällets förväntningar på honom. Jonas Hassen Khemiri fick August priset nu i höstas så passa på.
Vill du köpa eller bara kolla om den se här. Men va tusan hälften av böckerna jag skriver om verkar vara slut på förlaget. Se till att skaffa er ett lånekort om ni vill ha nån nytta av min julkalender.

Kommentera

