julkalender

Lucka 18 – stad av glas

image

Tonårslitteratur. Aaa. Ljuva tonår. Jag älskar bra YA (young adult). Det är en gripande historia och den är ofta ganska lättsmält. Känslorna och relationer i berättelsen är som när man själv var tonåring, mer.
I just den här boken, och i de jag gillar att läsa, är det övernaturliga inslag. Jag tror genren kallas urban fantasy. Dock är det här med genrer ett kapitel för sig. Det är vampyrer och varulvar mitt bland vanligt folk. En kärleks historia där mitt. Jag tror den här boken kom i svallvågorna efter twilight. Jag tycker den är ruskigt bra oavsett och läste alla delar i serien och har i dagarna fortsatt med prolog-serien.
Om ni vill läsa kolla här jag ser nu att det övrigt är del tre i serien. Del ett heter stad av skuggor.

Kommentera

