julkalender

Lucka 19 – slaktare små

image

Jag hade en tänkt plan för vilka böcker som skulle vara med i den här kalendern. Men den är här för bra för att gå förbi. Jag har läst högt idag på morgonen för mannen. Han suckade och sa varför läser du sånt? För att det är bra förstås! Äkta fantasy med en helt annan värld, det är underbart att helt försvinna iväg. Höger är vänster och vänster är höger. Jag erkänner att det har ett tag innan en så pass annorlunda världsbild sätter sig hos mig som läsare men när den väl gjort den vill jag aldrig lägga ifrån mig boken. Det här är del två. Ettan bör läsas först. Och jag säger som min syster ge inte upp om än början är tradig.
Vill ni kolla in del två (som inlägget handlar om) kolla här

Kommentera

