julkalender

Lucka 22 – stora kokboken

image

Ett måste för mig när jag julbakar eller lagar mat. Gammal som gatan. Jag tror jag fått den av svärmor. Den är full av underbara recept. Det är äkta och rejält med smör i de flesta rätterna. Jag tycker också om nyare kokböcker men inget slår stora kokboken. Den eller liknade bok är det måste i varje hem. Google i all ära men för mig är det klart överskattat när man ska laga klassiska rätter som kalops.
Här finns en nyare variant men kolla loppisar eller hos nån gammal släkting först. I det här fallet är äldre bäst.

Kommentera

