Blogg52

Slaktare små

image

Klart bättre än del ett i serien. Läs om du gillar helt annan värld. Mustigt språk och små hintar, ett citat av Karin boye eller en strof från en åttitalsklassiker där. Den femte konfluxen närmar sig så äntligen, efter att ha fluktat förbi i första boken. Kommer det ske på Marjura? Vad är de egentligen?
Jag har suttit vid köksbordet och haft högläsning för min make. Han suckade och bad mig sluta. Hälften av namnen är outtalbara och andra hälften är bara konstiga. Finemang för det ger inga som helst associationer till verkliga människor.
Läs läs läs!
Kolla här om du vill äga boken annars ränner du iväg till bibblo snabbare än kvickt.

3 thoughts on “Slaktare små

  1. Alltid kul med läsvärda boktips. Har själv inte hört talas om Erik Granström innan. Du skrev att tvåan är mycket bättre och då undrar jag följaktligen: Behöver man ha läst ettan för att kunna hänga med i tvåan eller kan jag helt enkelt strunta i den?

Kommentera

