boktips

Söndagsnöjen

image

Jag har länge tragglat med konflux serien. I fredags följde jag med dottern på bibblo. På hyllan för nyheter stod Odinsbarn och Röta. Eftersom jag fullkomligt älskade de två böckerna drogs ögonen dit och bredvid var en annan spännande bok. Änglafall. Ungdomsbok. Katastrof och övernaturliga väsen. Jag kunde inte låta bli att låna. Den var den bladvändare jag hoppats och suktat efter. Skönt med en enklare historia efter Slaktare små. Inget fel med en komplicerad historia med många karaktärer men ibland vill alla fall jag ha något lättsmält. Nackdelen är ju att såna böcker tar slut alldeles för fort. Bibblo i byn har tyvärr helgstängt. Som av en händelse fick jag plötsligt ett ärende till storstan, ja dvs förutom bibblo. Tre böcker fick följa med hem. Enklav som jag kikat på länge men inte kommit mig för att läsa. Den har jag börjat med och jo den är bra. Undergångsbok och tonårstjej som huvudperson. Sen Rädda mig inte del två i en serie vars del ett var så där men på bibblo kan jag unna mig hur många böcker som helst. Som avslutning blev det De vandrade städerna för att jag tänkte på det levande slottet, en tecknad film som både jag och dottern älskar.
Vill ni veta mer om nån av böckerna? Kolla in Enklav rädda mig inte och De vandrade städerna

Kommentera

