Blogg52

Dödsknuffad

Jag älskar ord. Konstiga ord är de bästa. De hittas oftast i tidningsartiklar eller i rubriker som är skapade för att få många klick. När jag läste vår lokaltidning såg jag ordet Dödsknuffad. Wow liksom, här händer det grejer. Någon har inte bara blivit knuffad utan nej. Här är de en knuff mot sin död. Ingen osäker utgång eller så. Nä nä någon blev knuffad mot en säker död!
Undrar hur ofta jag kommer använda det ordet eller om jag ens kommer se de i skrift igen. Troligen inte.

3 thoughts on “Dödsknuffad

  1. När jag började med Twitter för några år sen, deltog jag i ett ordspel (Artwiculate – på engelska). Varje dag ett nytt (ofta lite ovanlig) ord som man skulle försöka använder på ett finurligt sätt – dikt, vits, skämt, vad som helst. Roligt! Jag lärda mig flera intressanta ord, och ‘träffade’ några roliga människor, vissa som jag har till och med träffat IRL. Det borde vara något liknande på svenska.

Kommentera

